شناسایی و تحلیل شایستگی‌های مورد نیاز منتور در فرآیند رشد استارت‌آپ‌

سید هادی طالبیان؛ علیرضا ایرج پور؛ کمال سخدری؛ مرتضی موسی خانی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 22 اردیبهشت 1404

https://doi.org/10.22067/tmj.2025.91702.1663

چکیده
  چکیدههدف اصلی پژوهش حاضر، شناسایی و تحلیل شایستگی‌های مورد نیاز منتور، در فرآیند رشد استارت‌آپ‌ است. نوع تحقیق بر اساس هدف پژوهش، کاربردی و بر اساس نحوه تحلیل داده‌ها، روش مطالعه موردی چندگانه است. سطح تحلیل پژوهش، استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای مستقر در شتاب‌دهنده‌ها و مراکز رشد خراسان رضوی هستند که با استفاده از نمونه گیری هدفمند ...  بیشتر

شناسایی عوامل مؤثر بر رشد کسب‌وکارها در بازارهای نوظهور: یک مطالعه فراترکیب

بهزاد صادقی؛ کمال سخدری

دوره 15، بهار و تابستان 1402 ، شهریور 1402، ، صفحه 221-267

https://doi.org/10.22067/tmj.2023.83412.1462

چکیده
  موضوع کسب‌وکارهای با رشد بالا (HGF) همواره موردتوجه محققان حوزه کارآفرینی بوده است؛ بااین‌حال، پژوهش‌ها در حوزه رشد کسب‌وکار در بازارهای نوظهور، در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و دانش موجود در این زمینه به‌صورت پراکنده منتشر شده است. هدف این مطالعه، شناسایی عوامل مؤثر در رشد و مقیاس گرایی کسب‌وکارها در بازارهای نوظهور با استفاده ...  بیشتر