مدل کیفی پارادایمی راهبرد نوآوری با رویکرد تحول دیجیتال در صنعت بانکداری: نظریه داده بنیاد

حمیده حدادی؛ عباس خمسه؛ تقی ترابی؛ رویا شاکری

دوره 16، پاییز و زمستان 1403 ، بهمن 1403، ، صفحه 229-297

https://doi.org/10.22067/tmj.2024.86723.1549

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف تدوین مدل پارادایمی راهبرد نوآوری با رویکرد تحول دیجیتال در صنعت بانکداری انجام شد. رویکرد این پژوهش کیفی و هدف آن کاربردی است. جامعه مشارکت‌کنندگان شامل مدیران و کارشناسان خبره در صنعت بانکداری و اساتید دانشگاهی در حوزه راهبرد نوآوری و تحول دیجیتال است. نمونه‌گیری به‌طور هدفمند و با استفاده از روش گلوله برفی انجام ...  بیشتر

اثر حمایت‌های حقوقی و سازمانی ادراک‌شده بر تمایل به سوت‌زنی

زهرا محمدزاده؛ محسن لعل علیزاده

دوره 14، بهار و تابستان 1401 ، شهریور 1401، ، صفحه 29-56

https://doi.org/10.22067/tmj.2022.75941.1287

چکیده
   ازجمله راهکارهای جلوگیری از فساد در سازمان، سوت‌زنی است؛ اما سوت‌زنان همواره با فشارها و تهدیدهایی مواجه هستند و حمایت‌های سازمانی و قانونی از آنان، ضروری است. پژوهش حاضر در قالب دو فرضیه به بررسی اثر حمایت‌های حقوقی و سازمانی ادراک‌شده کارکنان بر تمایل به سوت‌زنی آنان پرداخته است. تمایل به سوت‌زنی برای شش نوع تخلف شامل دزدی، ...  بیشتر

الگوی راهکارهای مدیریت رفتار سیاسی انحرافی در صنعت بانکداری با رویکرد کیفی

سعید جعفری نیا؛ اکبر حسن پور؛ مهدی خیراندیش؛ عاطفه ابراهیم پور آهندانی

دوره 12، بهار و تابستان 1399 ، شهریور 1399، ، صفحه 99-118

https://doi.org/10.22067/pmt.v12i1.82890

چکیده
  صنعت بانکداری پویا، رو به رشد، سودآور و بسیار رقابتی بوده و وقوع انواع رفتارهای سیاسی انحرافی در آن برای کسب مزیت‌های بالاتر غیرقابل‌انکار است؛ رفتارهایی که پیامدهای منفی متعددی را در پی دارد. برای این منظور، در پژوهش حاضر به ارائه الگوی راهکارهای مدیریت رفتار سیاسی انحرافی در صنعت بانکداری پرداخته ‌شد. داده‌های مورد نیاز، علاوه ...  بیشتر

مفهوم پردازی مدل‌های کسب ‌وکار الکترونیک صنعت بانکداری و ارائه‌ الگو در بانکهای نوظهور

مهران رضوانی؛ محمد اصلاحی

دوره 5، پائیز و زمستان1392 ، آذر 1392، ، صفحه 125-144

https://doi.org/10.22067/pmt.v5i10.34895

چکیده
  رشد شتابان فناوری اطلاعات، سازمان‌ها را ناگزیر از تغییر و تحول در مدل‌های‌ کسب ‌وکار خود نموده است. این مقاله با هدف مفهوم پردازی مدل‌های کسب‌ وکار الکترونیک صنعت بانکداری و ارائه‌ الگوی منسجم بر اساس مطالعه ی بانک- های نوظهور کشور، مبتنی بر روش‌شناسی «نظریه برخاسته از داده‌ها» مورد تحلیل قرار گرفته است. یافته‌های بدست ...  بیشتر