@article { author = {Taheri Lari, Masoud and Shekari, Golam Abbas and Etemadikhah, Ali}, title = {The mediating role of transformational leadership in the relationship between moral intelligence of managers and job satisfaction of staff}, journal = {Transformation Management Journal}, volume = {6}, number = {11}, pages = {48-72}, year = {2015}, publisher = {Ferdowsi University of Mashhad}, issn = {2383-4064}, eissn = {2717-3399}, doi = {10.22067/pmt.v6i11.44305}, abstract = {Leaders need Ethic, because they are responsible. People in leadership positions are the source of employee’s behavioral changes that requires leaders with high moral intelligence. On the eve of the third millennium, with acute competitive conditions, changes in management practices and organizational leadership are inevitable. In such circumstances, taking advantage of transformational leadership for the development of human capacities, enhancing employee commitment, and job satisfaction, in many leading organizations have proved to be successful. This study examines the mediating role of transformational leadership in the relationship between moral intelligence managers and job satisfaction of staff. Statistical population of this study includes all managers and employees of a public organization. Research data was collected using questionnaires through a randomized sampling method. In order to analyze the research questions, exploratory and confirmatory factor analysis was utilized to identify latent variables. Structural Equation Modeling was used to test the research hypothesis. Our findings confirmed the mediating role of transformational leadership in the relationship between moral intelligence managers and job satisfaction of staff.}, keywords = {Moral Intelligence,Transformational leadership,Job satisfaction}, title_fa = {بررسی نقش میانجی رهبری تحول گرا در رابطه بین هوش اخلاقی مدیران و رضایت شغلی کارکنان}, abstract_fa = {رهبران دارای مسئولیت هستند، پس نیازمند اخلاق می باشند. افرادی که در جایگاهی چون رهبری قرار دارند، می توانند منشاء بسیاری از تغییرات رفتاری شوند؛ و این امر، زمانی بهتر محقق می شود که این رهبران هوش اخلاقی بالایی نیز داشته باشند. از سوی دیگر، در آستانه ورود به هزاره سوم، با وجود رقابت تنگاتنگ موجود، تغییر در شیوه‌های مدیریت و رهبری سازمانهاامری اجتناب ناپذیر شده است. در چنین شرایطی بهره گیری از سبک رهبری تحول گرا برای توسعه ظرفیت های انسانی و ارتقای درجه تعهد و رضایت شغلی کارکنان، مورد توجه بسیاری از سازمان های موفق و پیشتاز قرار گرفته است. از این رو مطالعه حاضر به بررسی نقش میانجی رهبری تحول گرا، در ارتباط میان هوش اخلاقی مدیران و رضایت شغلی کارکنان پرداخته است. جامعه آماری پژوهش، مدیران و کارکنان سازمان دولتی تولید و تامین قطعات و سازه های دریایی بودند، که به روش نمونه گیری تصادفی تعدادی از بین آنها به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه، و برای تحلیل داده ها، از تحلیل همبستگی، تحلیل رگرسیون و مدل معادلات ساختاری استفاده شد. یافته ها، نقش میانجی رهبری تحول گرا در رابطه بین هوش اخلاقی مدیران و رضایت شغلی کارکنان را تائید کردند.}, keywords_fa = {هوش اخلاقی,رهبری تحول گرا,رضایت شغلی}, url = {https://tmj.um.ac.ir/article_27052.html}, eprint = {https://tmj.um.ac.ir/article_27052_4284aabc871877bf0283e172d513ca6e.pdf} } @article { author = {fayyazi, marjan and Ziaei, Soraya}, title = {Explanation of the consequences of career plateau in organizations}, journal = {Transformation Management Journal}, volume = {6}, number = {11}, pages = {73-91}, year = {2015}, publisher = {Ferdowsi University of Mashhad}, issn = {2383-4064}, eissn = {2717-3399}, doi = {10.22067/pmt.v6i11.32360}, abstract = {The purpose of this study was to evaluate career plateau of academic librarians and their impact on burnout and intention to leave. For this purpose, data collected both manually and electronically from a sample of 537 were analyzed. The results show that the rate of job Plateau (structural Plateau and content Plateau), burnout and intention to leave among librarian, more than average. While gender does not make a significant difference in the perception of job plateau, less educated and more experienced employees perceive more plateauing. In addition, regression analysis indicates that career plateau has significant impact on burnout and intention to leave of librarian. In other words, librarians have more career plateau, job burnout and intention to quit have also reported greater.}, keywords = {career plateau,structural plateau,content Plateau,intention to leave,job burnout}, title_fa = {تبیین پیامدهای فلات زدگی شغلی در سازمان}, abstract_fa = {هدف از این پژوهش، بررسی فلات زدگی شغلی ادراک شده کتابداران کتابخانه های دانشگاهی کشور و تأثیر آن بر فرسودگی شغلی و تمایل به ترک خدمت آنان است. برای این منظور، اطلاعات جمع آوری شده به صورت تصادفی به دو روش دستی و الکترونیکی از نمونه ای 537 تایی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان می دهد میزان فلات زدگی شغلی (فلات ساختاری و فلات محتوایی)، فرسودگی شغلی و تمایل به ترک خدمت در کتابداران، بیش تر از متوسط است و در حالی که جنسیت در ادراک فلات زدگی تفاوت معنادار ایجاد نکرده است، فلات شغلی ادراک شده کارکنان با سابقه کار بیش تر و تحصیلات کمتر، بیش تر بوده است. علاوه بر این، تحلیل های رگرسیونی نشان می دهد فلات شغلی ادراک شده، بر تمایل به ترک خدمت و فرسودگی شغلی تأثیر معنادار دارد. به عبارت دیگر، کتابدارانی که فلات زدگی بیش تری را ادراک کرده اند، فرسودگی شغلی و تمایل به ترک خدمت بیشتری را نیز گزارش نموده اند.}, keywords_fa = {فلات زدگی شغلی,فلات ساختاری,فلات محتوایی,تمایل به ترک خدمت,فرسودگی شغلی}, url = {https://tmj.um.ac.ir/article_27093.html}, eprint = {} } @article { author = {Darvish, Hasan and Moogali, Alireza and Moosavi, Mohammad and panahi, Belal}, title = {Explanation of human resource competencies in Iranian National Petroleum Company}, journal = {Transformation Management Journal}, volume = {6}, number = {11}, pages = {92-111}, year = {2015}, publisher = {Ferdowsi University of Mashhad}, issn = {2383-4064}, eissn = {2717-3399}, doi = {10.22067/pmt.v6i11.44306}, abstract = {The aim of this study is to investigate human resource competencies in Iranian Petroleum Company. This study is a descriptive-analytical approach. In this research, we examined human resource competencies in six main categories including; credible activist, culture & change steward, talent manager/organizational designer, strategy architect, operational executor, business ally, as well as 21 sub indicators. To collect data, we used a designed questionnaire with 60 items. The collected data were analyzed by T-Test and Confirmatory Factor Analysis tests. The results showed, all of human resource competencies recorded above average score. Also the results showed that strategy architect and business ally had the highest average and the culture & change steward had the lowest average. The research also revealed that strategy architect and credible activist have the lowest and highest correlation with Human resource competencies respectively. According to the results, it is suggested that managers need to identify skills relevant to these competencies, and take necessary steps to learn and practice them.}, keywords = {Credible Activist,Culture & Change Steward,Talent Manager / Organizational Designer,Strategy Architect,Operational Executor,Business Ally,Human Resource Competencies}, title_fa = {تبیین شایستگی های منابع انسانی در شرکت ملی پتروشیمی ایران}, abstract_fa = {تحقیق حاضر به تبیین شایستگی های منابع انسانی در شرکت ملی پتروشیمی ایران پرداخته است. پژوهش اخیر از نوع تحقیقات توصیفی- تحلیلی و مطابق با جدیدترین یافته ها در این زمینه می باشد. در این پژوهش، شایستگی های منابع انسانی در شش بعد اصلی (عملگرای معتبر، عامل فرهنگ و تغییر، مدیر استعداد و طراح سازمان، معمار استراتژی، مجری عملیاتی، هم پیمان کسب و کار) و 21 شاخص فرعی مورد بررسی قرار گرفته است. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته ای دارای 60 سوال، و برای بررسی داده های بدست آمده از آزمون های تی و تحلیل عاملی تأییدی استفاده شد. بر مبنای یافته های پژوهش، همه شایستگی های جدید منابع انسانی در شرکت ملی پتروشیمی دارای میانگینی بالاتر از میانگین مورد نظر بود. همچنین بالاترین میانگین، مربوط به بُعد قلمرو اصلی معمار استراتژی و قلمرو هم پیمان کسب و کار، و کمترین میانگین نیز مربوط به قلمرو فرهنگ و تغییر بود. طبق این یافته ها معمار استراتژی کمترین بار عاملی و همبستگی و قلمرو عملگرای معتبر بیشترین بارعاملی و همبستگی را با شایستگی های منابع انسانی داشت. با توجه به نتایج این مطالعه پیشنهاد می شود مدیران، مهارت های مربوط به این شایستگی ها را شناسایی کنند و در جهت کسب و عملی نمودن آنها گام بردارند.}, keywords_fa = {عملگرای معتبر,عامل فرهنگ و تغییر,مدیر استعداد و طراح سازمان,معمار استراتژی,مجری عملیاتی,هم پیمان کسب و کار,شایستگی های منابع انسانی}, url = {https://tmj.um.ac.ir/article_27124.html}, eprint = {https://tmj.um.ac.ir/article_27124_5b1cc240ac4a4b4b222ff1aa9ce63d20.pdf} } @article { author = {Javidi, Amin and Shirazi, Ali}, title = {The impact of perceived trust on loyalty by emphasizing on the mediating Role of relationship commitment in outsourcing activities of hotels in Mashhad}, journal = {Transformation Management Journal}, volume = {6}, number = {11}, pages = {112-130}, year = {2015}, publisher = {Ferdowsi University of Mashhad}, issn = {2383-4064}, eissn = {2717-3399}, doi = {10.22067/pmt.v6i11.44307}, abstract = {In today’s business environment, firms in pursuing the goal of efficiency, outsource many necessary, but non-core operations. The majority of pervious outsourcing studies have focused on the costs and benefits analysis, while this research work examines a behavioral approach in outsourcing decisions. This study examines the effects of perceived trust on loyalty through mediatory role of relationship commitment in outsourcing activities in Mashhad hospitality industry. To collect data, a questionnaire was distributed among procurement officials and hotel managers in Mashhad hotels, using stratified random sampling. To test the hypothesis, structural equation analysis was performed. The results revealed that the perception of trust affects loyalty and the intermediary role of relationship commitment on loyalty was confirmed.}, keywords = {Perceived Trust,Relationship commitment,Loyalty,outsourcing,Hospitality industry}, title_fa = {اثر اعتماد درک شده بر وفاداری با تأکید بر نقش واسط تعهد رابطه ی در برون سپاری فعالیت ها در هتل های شهر مشهد}, abstract_fa = {در محیط تجاری امروز، شرکت ها با هدف افزایش بهره وری، فعالیت های مورد نیاز، اما غیر اصلی خود را به تأمین کنندگان این فعالیت ها واگذار می کنند. در بیشتر تحقیقات برون سپاری، هزینه و سود مالی حاصل، مورد بررسی قرار گرفته، در حالیکه، در این تحقیق نگرشی رفتاری بکار برده شده است. این تحقیق تأثیر اعتماد درک شده را بر وفاداری، از طریق نقش واسط تعهد رابطه ای بر فعالیت های برون سپاری بررسی کرده است. برای جمع آوری داده ها، پرسشنامه ای بین تعدادی از مسئولین تدارکات و مدیران هتل های شهر مشهد، که با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای انتخاب شده بودند، توزیع شد. برای آزمون فرضیات از مدل معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان دادند که درک از اعتماد، بر وفاداری تأثیر می گذارد و نقش واسط تعهد رابطه ای بر وفاداری در فعالیت های برون سپاری نیز تأیید شد.}, keywords_fa = {اعتماد درک شده,تعهد رابطه ای,وفاداری,برون سپاری}, url = {https://tmj.um.ac.ir/article_27148.html}, eprint = {https://tmj.um.ac.ir/article_27148_fd7ecf867de376d3c0caf9be0273ba1e.pdf} } @article { author = {Haghighi Kaffash, Mehdi and Sehat, Saeed and Asnaashari, Mohammad and Farahmand Sabet, Mozhgan}, title = {The impact the corporate reputation on customer behavioral intentions}, journal = {Transformation Management Journal}, volume = {6}, number = {11}, pages = {29-47}, year = {2015}, publisher = {Ferdowsi University of Mashhad}, issn = {2383-4064}, eissn = {2717-3399}, doi = {10.22067/pmt.v6i11.44304}, abstract = {In this study, we addressed the relationship between corporate reputation and customer behavioral intentions in the Eghtesad Novin bank. For this purpose, we considered the components: trust, identification and commitment as mediator variables that led to formulating 8 hypothesis .The research population was the customers of Eghtesad Novin Bank in Tehran branches who had at least one active account in this bank. We used a questionnaire of 25 questions for data collection. After validity and reliability analysis, these questionnaires were distributed among customers. Collected data was analyzed using factor analysis and structural equations analysis. The results of our study were as the following: the model has a good fit; the corporate reputation has a meaningful relationship with the customer behavioral intentions; and corporate reputation showed to have meaningful relationship with customer behavioral intentions through the following components: identification, trust, and commitment. Based on these results we made several suggestions.}, keywords = {Corporate reputation,Customer behavioral intentions,Commitment}, title_fa = {تأثیر شهرت سازمانی بر نیات رفتاری مشتری در بانک اقتصاد نوین}, abstract_fa = {تحقیق حاضر به بررسی ارتباط بین شهرت سازمانی با نیات رفتاری مشتری در بانک اقتصاد نوین پرداخته است. برای این منظور، از مؤلفه های شناخت ، اعتماد و تعهد، به عنوان متغیرهای میانجی استفاده، و بر این اساس 8 فرضیه تدوین شد. جامعه آماری تحقیق حاضر را مشتریان بانک اقتصاد نوین در شهر تهران که حداقل یک حساب در بانک داشتند، تشکیل می داد. ابزار جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه ای شامل 25 سؤال بود که بعد از سنجش روایی و پایایی آن بر اساس نمونه گیری در دسترس، بین مشتریان توزیع شد. تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده بر اساس روش تحلیل عاملی و تحلیل معادلات ساختاری انجام شد. نتایج تحقیق بیانگر آن بود که مدل، از برازش مناسبی برخوردار است، شهرت سازمانی با نیات رفتاری مشتری ارتباط معنی داری دارد، و شهرت سازمانی از طریق مؤلفه های شناخت، تعهد و اعتماد، با نیات رفتاری مشتری ارتباط دارد. در انتها، بر اساس نتایج بدست آمده پیشنهاداتی مطرح شد.}, keywords_fa = {شهرت سازمانی,نیات رفتاری مشتری,تعهد,شناخت,اعتماد}, url = {https://tmj.um.ac.ir/article_27015.html}, eprint = {https://tmj.um.ac.ir/article_27015_18aceb4de14022305fe18a22e702cae5.pdf} } @article { author = {Khorshid, Seddigheh and Pashazadeh, Atehfeh}, title = {The impact of transformational leadership style on organizational learning capability with mediating role of organizational intelligence}, journal = {Transformation Management Journal}, volume = {6}, number = {11}, pages = {1-28}, year = {2015}, publisher = {Ferdowsi University of Mashhad}, issn = {2383-4064}, eissn = {2717-3399}, doi = {10.22067/pmt.v6i11.44303}, abstract = {In a rapidly changing environment, turbulent, unpredictable and full of uncertainty, organizations should have a productive, creative and continuous learning capability and potential in order to survive, grow, and accomplish goals in order to create superior value for all their stakeholders, especially customers. Such a learning capability of organization and its continuous development depends on numerous factors, including organizational intelligence (having a strategic vision, to be appetite for change, to care to human resources and manage on employees’ hearts, and knowledge deployment ...) and organization management's leadership style. This research intends to investigate the impact of transformational leadership style on organizational learning capability as well as the mediating role of organizational intelligence. The research method is descriptive-correlation. The statistical population consists of Telecommunications Infrastructure Company's employees, from which a sample of 472 was selected. The data was collected by using a questionnaire, and was analyzed by the descriptive and inferential statistical tests. The research findings showed that; transformational leadership style has significant, positive and direct effect on organizational intelligence, and learning capability while organizational intelligence has a significant, positive and direct impact on organizational learning capability. The results also showed that organizational intelligence is partially mediating the relationship between the transformational leadership style and organizational learning capability. The results of path analysis showed that the transformational leadership style has a significant and indirect impact on organizational capability through organizational intelligence.}, keywords = {Transformational leadership,Organizational learning capability,Organizational intelligence}, title_fa = {اثر سبک رهبری تحول آفرین بر قابلیت یادگیری سازمانی با ملاحظه نقش میانجی هوش سازمانی}, abstract_fa = {در محیط های به شدت متغیر، متلاطم، غیرقابل پیش بینی و مملو از عدم اطمینان، سازمان ها برای حفظ بقا، تضمین رشد، و کسب موفقیت بایستی از توانش و قابلیت یادگیری مستمر، مولد و خلاق برخوردار باشند تا بتوانند برای همه ذینفعان، بویژه مشتریان، ارزش برتر تولید کنند. توانش و قابلیت یادگیری سازمانی و توسعه مستمر آن، به عوامل متعددی از جمله هوشمندی سازمان(برخورداری از یک چشم انداز استراتژیک، میل به تغییر، توجه به منابع انسانی، مدیریت قلوب کارکنان، بکارگیری دانش، و...) و سبک رهبری مدیریت سازمان بستگی دارد. در این تحقیق با استفاده از شیوه توصیفی- همبستگی، تاثیر سبک رهبری تحول آفرین بر روی قابلیت یادگیری سازمانی با ملاحظه نقش میانجی هوشمندی سازمانی مورد بررسی قرار گرفت. جامعه آماری، پرسنل شرکت ارتباطات زیرساخت بودند که 472 نفر از آنها به عنوان نمونه انتخاب شدند. داده های تحقیق، بوسیله پرسشنامه جمع آوری، و با استفاده از آزمون های آماری توصیفی و استنباطی تحلیل شدند. یافته های تحقیق نشان داد که الف) سبک رهبری تحول آفرین بر هوش سازمانی، و قابلیت یادگیری سازمانی تاثیر مثبت مستقیم و معنی داری دارد. ب) هوش سازمانی بر قابلیت یادگیری سازمانی تاثیر مثبت مستقیم و معنی داری دارد. ج) هوش سازمانی، رابطه بین سبک رهبری تحول آفرین و قابلیت یادگیری سازمانی را بطور جزیی و محدود میانجی گری می کند. د) سبک رهبری تحول آفرین به طور مستقیم، و نیز به طور غیر مستقیم از طریق هوش سازمانی، بر قابلیت یادگیری سازمانی تاثیر معنی داری دارد.}, keywords_fa = {رهبری تحول آفرین,قابلیت یادگیری سازمانی,هوش سازمانی}, url = {https://tmj.um.ac.ir/article_26987.html}, eprint = {https://tmj.um.ac.ir/article_26987_a6ab2679d7c6db6e8338e374479b8788.pdf} } @article { author = {jajarmizadeh, mohsen and feizi, tahereh and abbasi, narges and moshtaghian abarghooi, hojat}, title = {Design and Explanation Model of Perceptual Factors Affect Career Success}, journal = {Transformation Management Journal}, volume = {6}, number = {11}, pages = {131-150}, year = {2015}, publisher = {Ferdowsi University of Mashhad}, issn = {2383-4064}, eissn = {2717-3399}, doi = {10.22067/pmt.v6i11.32314}, abstract = {Nowadays, massive changes have been take place in the world of work. This change is so great that is named new career paradigm. In new paradigm intrinsic career has overcome extrinsic career. Unlike the extrinsic career success focuses on objective and hierarchical criteria, intrinsic career success focuses on individual perceptions of success in job. Given the important role of perception in intrinsic career success, in this research, design and explanation the model of perceptual factors affect career success in service companies of Fars province is considered. In this regard 15 perceptual factors by studying literature of career success, and 19 factors by Delphi process identified that affect intrinsic career success. Through the Delphi process in four stages, 7 factors from 34 factors were identified as most important factors and were used in design model. They are: perceived organizational support, person-organization fit, perceived career path, organizational learning climate, career self-efficacy, intrinsic motivation at work, organizational based self-esteem. After designing the initial model and data collection through surveys, the final model use Lisrel software tested and revised. In final model, all path relations accepted in the 0.05 significance level. Also the model fitness indices indicated that the model has good fitness at an acceptable level. Conclusions and recommendations of study can help the career success of employees in service organizations and other similar companies in Iran.}, keywords = {path model,intrinsic career success,perception}, title_fa = {طراحی و تبیین مدل عوامل ادراکی مؤثر بر موفقیت شغلی}, abstract_fa = {امروزه شغل درونی از شغل بیرونی اهمیت بیشتری یافته است. بر خلاف موفقیت بیرونی در شغل که بر معیارهای عینی و سلسله‌مراتبی تمرکز دارد، شغل درونی برداشت فرد از میزان موفقیت در شغل را مبنا قرار می دهد. در این تحقیق به طراحی الگوی عوامل ادراکی مؤثر بر موفقیت شغلی در شرکتهای خدماتی استان فارس پرداخته شده است. بدین منظور، با مطالعة ادبیات موفقیت شغلی، 34 عامل مؤثر بر موفقیت شغلی شناسایی و از طریق فرایند دلفی در چهار مرحله از این 34 عامل، هفت عامل به عنوان مهم‌ترین عوامل ادراکی، شناسایی و مبنای طراحی مدل قرار گرفتند که عبارتند از: ادراک از حمایت سازمانی، تناسب فرد و سازمان، ادراک از مسیر پیشرفت شغلی، خودکارامدی شغلی، انگیزش درونی در شغل، جو یادگیری سازمان و عزّت نفس سازمانی. پس از طراحی مدل اشباع شده و جمع‌آوری داده‌ها از طریق پیمایش، الگوی مسیری نهایی با نرم‌افزار لیزرل طراحی و آزمون شد و اصلاحات لازم در آن انجام گرفت. در الگوی نهایی، تمامی روابط مسیری در سطح معناداری 0.05 مورد پذیرش قرار گرفت. همچنین شاخصهای برازش مدل بیانگر برازش داده‌ها با الگو در سطح قابل قبول بود. نتایج و پیشنهادهای تحقیق می‌تواند راهگشای موفقیت شغلی کارکنان در شرکتهای خدماتی و سایر شرکتهای مشابه باشد.}, keywords_fa = {موفقیت ذهنی در شغل,ادراک,الگوی مسیری}, url = {https://tmj.um.ac.ir/article_27152.html}, eprint = {} }