TY - JOUR ID - 30686 TI - بررسی تأثیر رهبری اخلاقی بر گرایش به نوآوری: نقش میانجی معنویت JO - پژوهش نامه مدیریت تحول JA - TMJ LA - fa SN - 2383-4064 AU - خالقی, آرمین AU - فتح‌آبادی, حسین AU - دهقان نجم‌آبادی, عامر AU - سلاجقه, نیلوفر AD - دانشگاه تهران AD - دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) AD - دکتری تخصصی کارآفرینی دانشگاه تهران Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 12 IS - 1 SP - 233 EP - 250 KW - رهبری اخلاقی KW - معنویت KW - گرایش به نوآوری DO - 10.22067/pmt.v12i1.64682 N2 - مقاله حاضر به بررسی تأثیر رهبری اخلاقی بر گرایش به نوآوری با در نظر گرفتن نقش میانجی معنویت کارکنان می‌پردازد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از حیث روش جمع‌آوری داده‌ها از نوع توصیفی-همبستگی و از نظر رویکرد کمی است. جامعه آماری شامل کارشناسان شرکت مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا است که شامل 190 نفر هستند. با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده و فرمول کوکران، تعداد 127 نفر برای پژوهش انتخاب شدند. تجزیه‌وتحلیل اطلاعات با استفاده از روش مدل‌سازی معادلات ساختاری (SEM) و نرم‌افزار Smart PLS صورت پذیرفت. نتایج پژوهش از یکسو حاکی از تأثیر مثبت و معنادار رهبری اخلاقی بر گرایش به نوآوری، رهبری اخلاقی بر معنویت و معنویت بر گرایش به نوآوری و از سویی دیگر، تأثیر غیرمستقیم رهبری اخلاقی بر گرایش به نوآوری از طریق متغیر میانجی معنویت است. این نتایج بینش‌هایی در رابطه با منشأ گرایش به نوآوری در سازمان‌ها ارائه می‌کند. UR - https://tmj.um.ac.ir/article_30686.html L1 - https://tmj.um.ac.ir/article_30686_6b0514f117b5ecf93ef841ab72cdbab7.pdf ER -