شناسایی و مدل‎سازی عوامل کلیدی موفقیت شرکت‎های دانش‎بنیان

مجید استیری؛ محمد مهرآیین (لگزیان)

دوره 14، شماره 1 بهار و تابستان 1401 ، شهریور 1401، ، صفحه 1-28

https://doi.org/10.22067/tmj.2022.69632.1077

چکیده
  چکیده امروزه با توجه به رشد و توسعه پژوهش‎های آکادمیک در حوزه فناوری‎های برتر، شرکت‎های دانش‎بنیان نقش بسزایی در تحریک و تشویق کارآفرینی و رشد و شکوفایی اقتصاد کشورها ایفا می‎کنند؛ بنابراین پاسخ به این سؤال ضروری است که چه عواملی سبب رشد و موفقیت این شرکت‎ها خواهند شد. هدف اصلی این پژوهش شناسایی عوامل کلیدی موفقیت شرکت‎های ...  بیشتر

شناسایی ویژگی های شخصیتی کارکنان دانشی

احمد شعرباف عیدگاهی؛ محمد مهرآیین؛ غلامرضا ملک زاده؛ علیرضا پویا

دوره 13، شماره 1 ، شهریور 1400، ، صفحه 109-134

https://doi.org/10.22067/tmj.2021.67281.0

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف شناسایی ویژگی­های شخصیتی کارکنان دانشی  موثر بر موفقیت مدیریت دانش در ایران انجام شده است. روش تحقیق بکاررفته از نوع آمیخته و در مرحله کیفی با استفاده از استراتژی پدیدارشناسی به دنبال دستیابی به تجربه­های زنده و مستقیم خبرگان حوزه مدیریت دانش بوده است. جامعه آماری مرحله کیفی خبرگان حوزه مدیریت دانش سراسر ایران ...  بیشتر

تبیین الگوی رفتاری بهره‌گیری از اینترنت در کارکنان سازمان‌های دولتی با استفاده از نظریه‌پردازی داده بنیاد

محمد مهرآیین (لگزیان)؛ محمدحسین همایونی راد؛ محمدمهدی فراحی؛ مصطفی کاظمی

دوره 12، شماره 1 ، خرداد 1399، ، صفحه 49-76

https://doi.org/10.22067/pmt.v12i1.81348

چکیده
  در سازمان­های امروزی چگونگی استفاده کارکنان از اینترنت در سازمان و چگونگی مدیریت کردن کارکنان تحت این شرایط نیاز به مطالعه و بررسی دارد. این پژوهش بر آن است تا با شناخت الگوی استفاده مطلوب و نامطلوب از اینترنت در سازمان، عوامل علّی، زمینه‌ای، مداخله‌گر، راهبردها، پیامدهای میانجی و نتایج نهایی این پدیده را به صورت جامع تبیین نماید. ...  بیشتر

روابط کارمند-سازمان و رفتار شهروندی سازمانی

محمد لگزیان؛ محمد حسین همایونی راد

دوره 7، شماره 13 ، تیر 1394، ، صفحه 71-94

https://doi.org/10.22067/pmt.v7i13.34114

چکیده
  تحقیق حاضر به بررسی روابط کارمند-سازمان به عنوان یک عامل تاثیرگذار‌ بر رفتار شهروندی سازمانی می پردازد. روابط کارمند- سازمان به صورت دو بعد حمایت سازمانی درک شده و هویت سازمانی مطرح شده است و استقلال شغلی به عنوان یک متغیر تعدیل‌کننده بین روابط کارمند- سازمان و رفتار شهروندی سازمانی در نظر گرفته شده است. بدین منظور کارکنان کتابخانه ...  بیشتر

بررسی رابطۀ بین مؤلّفه های کیفیّت زندگی کاری از دیدگاه والتون و رضایت شغلی (مورد مطالعه : شرکت گاز استان خراسان رضوی)

احمد توکلی؛ محمد لگزیان؛ علی داوودنیا؛ علی علیزاده زوارم

دوره 5، شماره 9 ، آذر 1392، ، صفحه 89-103

https://doi.org/10.22067/pmt.v5i9.28872

چکیده
  هدف این مقاله، بررسی رابطه بین مؤلفه های کیفیت زندگی کاری و رضایت شغلی است. جامعه آماری مطالعه حاضر شامل مدیران، معاونان و کارشناسان شرکت گاز استان خراسان رضوی می باشد. برای جمع آوری اطلاعات از حجم نمونه 146 نفر، از پرسشنامه استاندارد شده رضایت شغلی و مؤلفه های کیفیت زندگی کاری استفاده شده است. به منظور بررسی معناداری فرضیه های مطرح ...  بیشتر

هوش سازمانی: طراحی مدل سلسله مراتبی برای دانشگاه های دولتی ایران با رویکرد دیماتل

غلامرضا ملک زاده؛ مصطفی کاظمی؛ محمد لگزیان

دوره 5، شماره 10 ، خرداد 1392، ، صفحه 94-124

https://doi.org/10.22067/pmt.v5i10.34894

چکیده
  هوش سازمانی از چالش های اساسی سازمان های نوآور امروز است که به کارگیری آن در دانشگاه های دولتی کشور نیز امری ضروری به نظر می رسد. به همین دلیل دستیابی به مدلی علت و معلولی، که ابعاد و مؤلفه های مختلف هوش سازمانی دانشگاه-های دولتی ایران را تبیین کند، در این پژوهش مورد توجه قرار گرفت. ازاین رو، با بررسی ادبیات موضوع، ابعاد و مؤلفه های هوش ...  بیشتر