بررسی تأثیر سرمایه فکری بر نوآوری سازمانی در آموزش‌وپرورش

امیر رفسنجانی؛ محمود قربانی؛ الهام فریبرزی

دوره 14، شماره 2 پاییز و زمستان 1401 ، اسفند 1401، ، صفحه 205-228

https://doi.org/10.22067/tmj.2023.76816.1308

چکیده
  آموزش‌وپرورش یک نهاد اجتماعی است که نقش اساسی در اداره امور جامعه دارد. تداوم بالندگی و بقای آن را با ارتقاء سرمایه فکری و حرکت به سمت نوآوری می‌توان تضمین کرد. در این راستا هدف پژوهش حاضر، دستیابی به وضعیت موجود هر یک از دو متغیر سرمایه فکری و نوآوری سازمانی و همچنین ارتباط بین این دو متغیر در آموزش‌وپرورش بود. برای انجام تحقیق از ...  بیشتر

طراحی مدل استقرار سازمان مربی‌گرا با رویکرد یادگیری سازمانی

تکتم ثقفی؛ محمود قربانی؛ نازیاسادات ناصری

دوره 12، شماره 2 ، اسفند 1399، ، صفحه 289-316

https://doi.org/10.22067/pmt.v12i2.88304

چکیده
  چکیدهاستقرار سازمان مربی‌گرا با بهبود شایستگی‌ و آموزش کارکنان به گسترش همزمان یادگیری سازمانی و توسعه سرمایه انسانی در آموزش عالی مرتبط است؛ ازاین­رو هدف این پژوهش، طراحی مدل استقرار سازمان مربی‌گرا با رویکرد یادگیری سازمانی در دانشگاه فرهنگیان است. پژوهش از بُعد روش، ترکیبی؛ از بُعد راهبرد، پیمایشی – توصیفی و از بُعد هدف، ...  بیشتر