شناسایی عوامل مؤثر بر تصمیم‌گیری اخلاقی در سازمان‌های مردم نهاد و داوطلبانه

وحید قنبری؛ میثم لطیفی؛ علیرضا اسلامبولچی؛ علی اصغری صارم

دوره 12، شماره 1 ، خرداد 1399، ، صفحه 119-144

https://doi.org/10.22067/pmt.v12i1.76782

چکیده
   تصمیم­گیری اخلاقی، یک فرآیند چند وجهی است و این پدیده به عنوان چالشی برای سازمان‌های مردم نهاد تلقی می‌شود. هدف اصلی پژوهش حاضر فهم و شناسایی ابعاد و مؤلفه‌های تشکیل دهنده و مؤثر بر تصمیم­گیری اخلاقی افراد و ارائه مدلی بومی برای سازمان‌های مردم نهاد و داوطلبانه می‌باشد. ماهیت این پژوهش اکتشافی بوده که به روش بنیادی و با استفاده ...  بیشتر

شناسایی ابعاد تأثیرگذار بر سطح پیچیدگی شناختی کارآفرینان تصمیم گیرنده

علی رضاییان؛ روزا مهرابی؛ امیر محمد کلابی

دوره 4، شماره 8 ، مرداد 1391، ، صفحه 125-145

https://doi.org/10.22067/pmt.v4i8.23476

چکیده
  پژوهش حاضر با درک اهمیت شناخت و به خصوص الگوی پیچیدگی شناختی در فرایند تصمیم گیری کارآفرینانه به شناسایی ابعاد اثرگذار بر سطح پیچیدگی شناختی کارآفرینان تصمیم گیرنده، می پردازد. رویکرد پژوهشی در این تحقیق، روش آمیخته است. روش پژوهش در بخش کیفی، راهبرد گروه های کانونی و در بخش کمّی، توصیفی- پیمایشی می‌باشد. نمونه آماری در گروه کانونی ...  بیشتر