پایداری تغییرات سازمانی در بانک‌های خصوصی ایران: راهبردها و پیامدها

محمد صادق دادمهر؛ یعقوب مهارتی؛ علیرضا خوراکیان؛ فریبرز رحیم نیا

دوره 15، پاییز و زمستان 1402 ، بهمن 1402، ، صفحه 147-188

https://doi.org/10.22067/tmj.2023.81906.1416

چکیده
  مطالعات نشان می‌دهد اجرای تغییر در سازمان‌ها همیشه آن‌طور که رهبران تغییر فرض می‌کنند، فرایند ساده‌ای نیست و فقط تعداد محدودی از سازمان‌ها در مدیریت و اجرای آن موفق هستند. درواقع بیشتر سازمان‌ها در دستیابی به تغییری پایدار به معنی آنکه بتواند به هنجارها و باورهای کارکنان تبدیل شده باشد، ناکام مانده‌اند. پژوهش حاضر با هدف شناسایی ...  بیشتر

کشف الگوهای ذهنی کارشناسان نسبت به آمادگی برای تغییر در شهرداری مشهد

حسین عبدالله زاده رافی؛ فریبرز رحیم نیا؛ علیرضا خوراکیان

دوره 12، شماره 2 ، اسفند 1399، ، صفحه 49-76

https://doi.org/10.22067/tmj.2021.31064.0

چکیده
  چکیده در عصر حاضر، تنها عامل ثابت در محیط سازمان­ها تغییر است. به عبارت بهتر سازمان­ها همواره در حال تغییر و تحول هستند، به شناخت الگوی ذهنی و ایجاد آمادگی لازم برای پذیرفتن تغییر در آن‌ها، نقش بسیار مهمی در موفقیت اجرای استراتژی تغییر محسوب می­شوند؛ بنابراین هدف از انجام پژوهش حاضر کشف الگوی ذهنی کارشناسان شهرداری مشهد نسبت ...  بیشتر

تبیین مولفه‌های اقدامات رهبران در اجرای موفق برنامه‌های تغییر

هدا جان نثاراحمدی؛ علی شیرازی؛ فریبرز رحیم نیا؛ علیرضا خوراکیان

دوره 11، شماره 2 ، شهریور 1398، ، صفحه 157-184

https://doi.org/10.22067/pmt.v11i2.76789

چکیده
  شکست 70 درصدی تغییرات سازمانی و لزوم سازمان­های امروزی به تغییرات روزافزون، بسیاری از محققان را به این موضوع سوق داده است که دلایل شکست چیست و چه چیزی منجر به موفقیت تغییرات در سازمان می‌شود. با توجه به این­که اقدامات و کارهایی که رهبران در اجرای تغییرات انجام می­دهند، موفقیت یا شکست آن تغییر را تحت تأثیر قرار می­دهد، از این رو هدف ...  بیشتر

بررسی نقش واسط هوش هیجانی مدیران در تأثیر سبک رهبری تحوّل‌گرا بر عملکرد زمینه‌ای کارکنان

نسترن قره‌باغی؛ فریبرز رحیم‌نیا

دوره 5، شماره 10 ، خرداد 1392، ، صفحه 25-44

https://doi.org/10.22067/pmt.v5i10.34889

چکیده
  اگر رهبران در وظیفه اساسی ارزیابی صحیح احساسات و هیجان‌ها شکست بخورند، هیچ یک از کارهای انجام شده، نمی‌تواند آن اندازه که باید و شاید، مؤثر واقع شود. از دیگر سو، لزوم توجه به عملکرد شغلی و به‌طبع آن عملکرد زمینه‌ای به دلیل رفتارهای مثبتی همچون همکاری با دیگران و تلاش مضاعف ضروری به نظر می‌رسد. همچنین، براساس این نگرش که چرخه آموزش ...  بیشتر

جایگاه مشارکت در ارتقای کیفیت خدمات: پارادایم نوین در تعامل سازمان – مشتری ( مورد مطالعه: گمرکات استان خراسان رضوی)

شمس الدین ناظمی؛ فریبرز رحیم نیا؛ علی میرابی

دوره 3، شماره 2 ، مهر 1390، ، صفحه 76-95

https://doi.org/10.22067/pmt.v0i0.15938

چکیده
  چکیده امروزه، اهمیت توجه به کیفیت خدمات ارائه شده به اندازه ای افزایش یافته که توجه بسیاری از اندیشمندان مراکز تحقیقاتی و مدیران سازمان ها را به خود معطوف داشته است؛ از این رو، دو مکتب فکری متمایز برای ارتقای کیفیت خدمات مطرح شده است: مکتب اول به نقش سازمان در بهبود کیفیت خدمات و مکتب دوم به نقش مشتریان در ارتقای کیفیت خدمات توجه دارد. ...  بیشتر