تأثیر تعارض کارکردی و اشتراک دانش بر قابلیت‌های بازاریابی: تحلیل نقش تعدیلگری ارتباطات و شدت تعارض

معصومه عربشاهی؛ رها طمئنی

دوره 13، شماره 2 ، اسفند 1400، ، صفحه 65-90

https://doi.org/10.22067/tmj.2021.70306.1111

چکیده
  چکیده امروزه سازمان‌ها جهت درک و برآوردن نیازهای مشتریان و جلوگیری از گرایش آنان به رقبا، باید آمادگی واکنش به محیط روبه‌رشد رقابتی داشته باشند؛ به‌طوری‌که بتوانند نسبت به برآوردن نیازهای مشتریان و حفظ آنان هوشیاری نشان دهند. ازاین‌رو بسیاری از سازمان‌ها استراتژی‌های خود را در راستای بهبود قابلیت‌های بازاریابی قرار داده‌اند. ...  بیشتر

اثر رهبری همنوا بر تعهد سازمانی از طریق نقش واسط‌ اعتماد و تشریک دانش

حسین افخمی روحانی؛ حسین رحمان سرشت؛ سید علی کوشازاده

دوره 4، شماره 7 ، بهمن 1391، ، صفحه 91-109

https://doi.org/10.22067/pmt.v4i7.19467

چکیده
  به کارگیری شیوه‌ رهبری مناسب برای بهبود تعهد سازمانی از وظایف مهم مدیران سازمان‌هاست. رهبران همنوا در هماهنگی کامل با دیگر اعضای سازمان سطح بالایی از هوش هیجانی را برای نیل به این هدف ارائه می‌کنند. هدف انجام این پژوهش، شناسایی اثر شیوه‌ رهبری همنوا بر تعهد سازمانی از طریق متغیرهای واسط‌ اعتماد به مدیران ارشد و اشتراک دانش سازمانی ...  بیشتر