شناسایی و سطح بندی پیشران های توهم توطئه مدیران در سازمان های دولتی با استفاده از روش ساختاری تفسیری

فتاح شریف زاده؛ مهدیه ویشلقی

دوره 13، شماره 1 ، شهریور 1400، ، صفحه 85-108

https://doi.org/10.22067/tmj.2021.68044.1010

چکیده
  توهم توطئه در مدیران باعث می­شود تصور کنند کارکنان مخفیانه و با داشتن سوء­نیت به دنبال دسیسه­چینی و تحقق اهداف خودخواهانه هستند که بروز این پدیده منجر به افزایش بدبینی نسبت به کارکنان و ترومای سازمانی می­شود. ازاین‌رو شناسایی عوامل مؤثر بر توهم توطئه مدیران در سازمان­های دولتی و رفع آن‌ها منجر به تسهیل مسیر توسعه و تحول ...  بیشتر

کشف و تبیین ادراکات مدیران بازاریابی از مذاکرات حضوری بین سازمانی

فرید آقاجانی؛ امیر غفوریان شاگردی؛ مهدی صانعی

دوره 11، شماره 2 ، شهریور 1398، ، صفحه 269-294

https://doi.org/10.22067/pmt.v11i2.83769

چکیده
  در مورد اهمیت مذاکره در امور مختلفِ مدیریتی تحقیقات متعدد و متنوعی انجام شده است؛ اما به نظر می‌رسد مشکلی که مدیرانِ امروزی با آن دست‌به‌گریبان هستند ناشی از عدم شناخت مذاکره یا ندانستن ماهیت آن نیست بلکه از شیوه به‌کارگیری آن ناشی می‌شود. هدف اصلی مقاله پیش رو این است که ادراک مدیران از مذاکرات حضوری بین سازمانی چیست و این مسئله ...  بیشتر