شناسایی و اولویت‌بندی مؤلفه‌های جبران خدمات و پاداش کارکنان و مدیران گمرک

رضا بذرافشان؛ حبیب اله دعائی؛ ابراهیم حدادی؛ عالمه کیخا؛ عبدالعلی کشته گر

دوره 12، شماره 1 ، خرداد 1399، ، صفحه 197-232

https://doi.org/10.22067/tmj.2020.30647

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف شناسایی و اولویت‌بندی ابعاد جبران خدمات و پاداش کارکنان و مدیران گمرک جمهوری اسلامی ایران در منطقه جنوب شرق کشور انجام شده است. روش پژوهش متوالی- اکتشافی بود.  برای جمع‌آوری داده­ها در بخش کیفی از روش مطالعه و مصاحبه نیمه ساختاریافته و جهت تحلیل داده­ها از روش تحلیل محتوای کیفی و در بخش کمی از پرسشنامة­ محقق­ساخته ...  بیشتر

نقش بالنده‌سـازی کارکنــــان در بهبود اعتماد متقابل آنان به مدیران

حبیب اله دعائی؛ محمد مهدی فراحی؛ محمد حسین همایونی

دوره 1، شماره 1 بهار و تابستان 1388 ، خرداد 1388، ، صفحه 9-30

https://doi.org/10.22067/pmt.v1i1.2253

چکیده
  شکل‌گیری جوّ اعتماد در سازمان از جمله الزامات موفّقیت سازمان‌ ها در محیط امروز کسب و کار است. در این بین، نقش مدیران منابع انسانی در شکل‌ دهی به فرهنگ و رفتارهای مبتنی‌ بر اعتماد متقابل در سازمان، نقشی مهم و تاثیرگذار است. بنابراین، شناخت چگونگی تاثیر گذاری اقدامات و سیاست‌ های مدیریت منابع انسانی بر شکل‌گیری فرهنگ اعتماد متقابل ...  بیشتر