مفهوم پردازی مدل‌های کسب ‌وکار الکترونیک صنعت بانکداری و ارائه‌ الگو در بانکهای نوظهور

مهران رضوانی؛ محمد اصلاحی

دوره 5، شماره 10 ، خرداد 1392، ، صفحه 125-144

https://doi.org/10.22067/pmt.v5i10.34895

چکیده
  رشد شتابان فناوری اطلاعات، سازمان‌ها را ناگزیر از تغییر و تحول در مدل‌های‌ کسب ‌وکار خود نموده است. این مقاله با هدف مفهوم پردازی مدل‌های کسب‌ وکار الکترونیک صنعت بانکداری و ارائه‌ الگوی منسجم بر اساس مطالعه ی بانک- های نوظهور کشور، مبتنی بر روش‌شناسی «نظریه برخاسته از داده‌ها» مورد تحلیل قرار گرفته است. یافته‌های بدست آمده ...  بیشتر

نقش آفرینی سرمایه اجتماعی سازمانی در گرایش به نوآوری سازمانی در شرکت‌های دانش بنیان (مورد مطالعه: شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران)

مهران رضوانی؛ محمدتقی طغرایی

دوره 3، شماره 2 ، مهر 1390، ، صفحه 28-53

https://doi.org/10.22067/pmt.v0i0.15936

چکیده
  چکیده در کسب و‌کار پویای امروز، به دلیل ظهور سه روند عمده رقابت شدید بین المللی، بازارهای گسسته و تکنولوژی در حال تغییر، شاهد طرح بیش از پیش موضوع نوآوری هستیم. روندهای مذکور، علاقه صاحبنظران حوزه کسب و کار را به توجه شگرف و جستجو در مفهوم سرمایه اجتماعی به مثا‌به عا‌مل حیاتی در ارتقای سطح عملکرد سازمان و پیش آیند خلق مزیت رقابتی ...  بیشتر