بررسی رابطه اجزاء سرمایه فکری با محرک های نوآوری سازمانی

محمد محمودی میمند؛ آمنه کیارزم

دوره 7، شماره 14 ، اسفند 1394، ، صفحه 57-74

https://doi.org/10.22067/pmt.v7i14.44792

چکیده
  سرمایه فکری، به عنوان یک دارایی استراتژیک کلیدی برای عملکرد سازمانی شناخته شده، و راه حل های نوآورانه و مدیریت آن برای حفظ مزیت رقابتی شرکت حیاتی است. هدف این مقاله تحلیل رابطه بین سرمایه فکری، رقابت و محرک-های نوآوری در 8 کارخانه فعال در صنعت لاستیک و پلاستیک بود. تحقیق حاضر در قالب مطالعات پیمایشی- تحلیلی قرار می گیرد. به منظور سنجش ...  بیشتر

نقش سرمایه گذاری منابع انسانی در کسب مزیت رقابتی (مورد مطالعه : صنعت داروسازی ایران)

فرج اله رحیمی؛ عباسعلی حاجی کریمی

دوره 3، شماره 2 ، مهر 1390، ، صفحه 138-157

https://doi.org/10.22067/pmt.v0i0.15942

چکیده
  چکیده پژوهش حاضر با هدف شناسایی تأثیر سرمایه گذاری در منابع انسانی بر سرمایه انسانی در سطح سازمان و مزیت رقابتی انجام شده است. بدین منظور پرسشنامه ای برای سنجش این متغیرها طراحی شد و پس از اطمینان از روایی و پایایی ابزار اندازه-گیری توسط تحلیل عاملی تأییدی، در میان نمونه ای متشکل از 300 نفر از مدیران شرکت های داروسازی توزیع گردید. روش ...  بیشتر