طراحی الگوی هویت‌سازمانی با استفاده از نظریه داده بنیاد در گروه صنعتی تراکتورسازی ایران

وحید فتاحی سرند؛ علی شائمی برزکی؛ هادی تیموری

دوره 13، شماره 1 ، شهریور 1400، ، صفحه 233-258

https://doi.org/10.22067/tmj.2021.30001.0

چکیده
  چکیدههدف این تحقیق طراحی الگوی هویت‌سازمانی در گروه صنعتی تراکتورسازی ایران است. تحقیق حاضر از نظر روش تحقیق از نوع آمیخته کیفی و کمی بوده است. در بخش کیفی از نظریه داده بنیاد برای ساخت مدل مفهومی هویت‌سازمانی استفاده شده است. در این بخش از خبرگان آشنا به موضوع هویت‌سازمانی شامل مدیران ارشد شرکت تراکتورسازی ایران استفاده شده است. ...  بیشتر

رابطة جامعه پذیری سازمانی و تعهد سازمانی در شرکت گاز استان کردستان

علی شائمی برزکی؛ ژیلا اصغری

دوره 2، شماره 1 بهار و تابستان 1389 ، آذر 1389، ، صفحه 109-127

https://doi.org/10.22067/pmt.v2i3.4259

چکیده
  جامعه پذیری سازمانی نقش حیاتی در مراحل اولیۀ استخدام نقش مهمی دارد. تحقیقات نشان داده جامعه پذیری، اثرات منفی انتظارات برآورد نشدۀ کارکنان بر اثربخشی کلی سازمانی را کاهش می‌دهد؛ از جمله تعهد کارکنان، مشکل اساسی بسیاری از شرکت ها ست. هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی رابطۀ جامعه پذیری سازمانی و تعهد سازمانی در شرکت گاز استان کردستان بوده ...  بیشتر