بررسی عوامل تأثیرگذار بر انجام کار گروهی اثربخش

زهرا رجائی؛ سمیرا پور؛ حسین کارجوی

دوره 13، شماره 1 ، شهریور 1400، ، صفحه 209-232

https://doi.org/10.22067/tmj.2021.68402.1034

چکیده
  چکیده با توجه به اهمیت کار گروهی و تأثیر آن بر کارایی و  اثربخشی، هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل تأثیرگذار بر انجام کار گروهی به‌صورت اثربخش و ارائه راهکارهای لازم در شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی است. این پژوهش از نوع توصیفی است و به لحاظ بعد زمانی، مقطعی و همچنین به لحاظ استراتژی، از نوع کمّی است و از نظر هدف، جزء پژوهش‌های ...  بیشتر

تبیین نقش خودکارآمدی در رابطه بین فرسودگی شغلی و توانمندسازی روان‌شناختی

ملیحه آبی حسن پور؛ سمیرا پور؛ سید مرتضی غیور باغبانی

دوره 10، شماره 2 ، اردیبهشت 1397، ، صفحه 179-202

https://doi.org/10.22067/pmt.v10i2.65710

چکیده
  هدف از این پژوهش، بررسی تأثیر خودکارآمدی و توانمندسازی روان‌شناختی معلمان زن در مقطع ابتدایی بر روی فرسودگی شغلی آنان بوده است. خودکارآمدی معلمان، نقش اساسی در تربیت و آموزش دانش آموزان دارد. هدف اصلی از توانمندسازی این است که مدیران مغزهای کارکنان را همانند بازوانشان به کار بیندازند. یک شغل رضایت‌بخش می‌تواند به منبع نارضایتی ...  بیشتر

بررسی تاثیر رهبری خدمتگزار بر اعتماد در تیم و اثربخشی تیمی

میثم لطیفی؛ سمیرا پور؛ زهرا حسینی؛ محمدعلی حیدری

دوره 5، شماره 10 ، خرداد 1392، ، صفحه 65-93

https://doi.org/10.22067/pmt.v5i10.34893

چکیده
  در این پژوهش، با اتخاذ راهبرد پیمایش، به بررسی تاثیر رهبری خدمتگزار و ابعاد آن بر اعتماد در تیم و اثربخشی تیمی پرداخته شده است. رهبری خدمتگزار به عنوان یکی از الگوهای نوین رهبری در سازمان، طی سال‌های اخیر مورد توجه پژوهشگران و دست اندرکاران اجرایی قرار گرفته است. از طرفی، سازمان های آموزش عالی در هزاره سوم، برای حفظ و افزایش اعتماد ...  بیشتر

درک تاثیرگذاری بالندگی و عدالت سازمانی از منظر شاخص های رفتاری

حبیب اله دعایی؛ سمیرا پور؛ مصطفی رضایی راد؛ فاطمه خریدار

دوره 5، شماره 10 ، خرداد 1392، ، صفحه 145-168

https://doi.org/10.22067/pmt.v5i10.34896

چکیده
  این مقاله، تاثیر بالندگی و عدالت سازمانی را بر شاخص های رفتاری مورد بررسی قرار می دهد. برای دست یابی به این هدف، رابطه بین بالندگی سازمانی، ابعاد عدالت سازمانی (عدالت رویه ای، عدالت تعاملی و عدالت توزیعی) و شاخص های رفتاری (تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی) با استفاده از یک مدل مفهومی مورد مطالعه قرار گرفته است. داده ها از بین 197 ...  بیشتر