توسعه الگوی جامعه‌پذیری سازمانی در نظام بانکی ایران

سید رضا سید جوادین؛ فرشته امین؛ عباسعلی رستگار؛ سعید رئوفی

دوره 12، شماره 1 ، خرداد 1399، ، صفحه 1-22

https://doi.org/10.22067/pmt.v12i1.85250

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف دستیابی به نظریه‌ای در حوزه جامعه‌پذیری سازمانی در نظام بانکی ایران با استفاده از روش نظریه‌پردازی داده بنیاد صورت گرفته است. اهمیت پرداختن به موضوع جامعه‌پذیری سازمانی از آن رو است که با ارتقاء سازگاری کارکنان در سازمان و کسب مهارت‌های فنی و کارکردی مناسب، ضمن کارآمدشدن سازمان، کارکنان رضایت بیشتری را تجربه ...  بیشتر

بررسی نقش میانجی جامعهپذیری سازمانی در رابطه منبع کنترل و هویت سازمانی کارکنان دانشگاه فردوسی مشهد

مسعود حکیمی؛ حمید عرفانیان خانزاده؛ مسعود طاهری لاری

دوره 9، شماره 1 ، مهر 1396، ، صفحه 96-114

https://doi.org/10.22067/pmt.v9i1.52772

چکیده
  در سال‌های اخیر در حوزه مدیریت سازمان‌ها، توانایی ایجاد هویت سازمانی و حس تعلق به سازمان توسط مدیریت را نقطه اهرمی توفیق سازمان می‌دانند و مهم‌تر از آن ،نحوۀ شکل‏گیری آن در سازمان و همچنین چگونگی پذیرش آن از سوی کارکنان است. صاحب‌نظران سهم جامعه‌پذیری با کیفیت را در این مهم قابل اعتنا می‌دانند. درحالی‌که بیشتر تحقیقات قبلی به ...  بیشتر

بررسی اثر جامعه پذیری بر جو اخلاقی، تعهد، هویت و رفتار شهروندی سازمانی

مرتضی مرادی؛ ساناز روستایی

دوره 7، شماره 14 ، اسفند 1394، ، صفحه 129-154

https://doi.org/10.22067/pmt.v7i14.47491

چکیده
  هدف این مقاله، تبیین ارتباط بین جامعه پذیری و رفتار شهروندی سازمانی و متغیرهای جو اخلاقی، هویت و تعهد سازمانی بود. در این راستا جامعه آماری را کارکنان بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) شهر اراک بالغ ‌بر ۷۵۰ نفر تشکیل داد و با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده، ۳۱۵ نفر به‌عنوان نمونه آماری انتخاب شد. برای جمع‌آوری داده ها، از پرسشنامه ...  بیشتر