پدیدارشناسی ماهیت فرصت‌های کارآفرینانه مبتنی بر تجارب زیستۀ کارآفرینان در کسب‌وکارهای حوزه سلامت کشور

روزا مهرابی؛ جهانگیر یدالهی فارسی؛ کامبیز طالبی

دوره 11، شماره 1 ، دی 1398، ، صفحه 1-26

https://doi.org/10.22067/pmt.v11i1.67028

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر پر کردن شکاف بنیادی در باب دوگانگی ماهیت فرصت در مبانی نظری کارآفرینی و ارائه یک تفسیر پدیدارشناسانه از ماهیت فرصت‌های کارآفرینانه مبتنی بر تجارب زیستۀ کارآفرینان حوزه سلامت کشور است. روش­شناسی پژوهش پدیدارشناسی هرمنوتیک است. نمونه مورد بررسی متشکل از سیزده کارآفرین در حوزه­های دارویی، تجهیزات پزشکی، زیست­فناوری ...  بیشتر

مفهوم پردازی فرایند تصمیم گیری کارآفرینانه در بنگاه‌های کوچک و متوسط کارآفرین

سیدحمید خداداد حسینی؛ امیرمحمد کلابی؛ روزا مهرابی

دوره 4، شماره 8 ، مرداد 1391، ، صفحه 52-70

https://doi.org/10.22067/pmt.v4i8.23468

چکیده
  این پژوهش، با درک نقش و اهمیت فرایند تصمیم گیری کارآفرینانه و با توجه به ضعف مطالعات پیشین در پرداختن به بعد کیفیِ این مقوله به مفهوم پردازی فرایند تصمیم گیری کارآفرینانه در کسب و کارهای کوچک و متوسط کارآفرین می‌‌پردازد. بدین منظور با به کارگیری راهبرد کیفی مطالعه موردی به بررسی موضوع یادشده در میان کارآفرینان برتر سال 1388پرداخته ...  بیشتر

شناسایی ابعاد تأثیرگذار بر سطح پیچیدگی شناختی کارآفرینان تصمیم گیرنده

علی رضاییان؛ روزا مهرابی؛ امیر محمد کلابی

دوره 4، شماره 8 ، مرداد 1391، ، صفحه 125-145

https://doi.org/10.22067/pmt.v4i8.23476

چکیده
  پژوهش حاضر با درک اهمیت شناخت و به خصوص الگوی پیچیدگی شناختی در فرایند تصمیم گیری کارآفرینانه به شناسایی ابعاد اثرگذار بر سطح پیچیدگی شناختی کارآفرینان تصمیم گیرنده، می پردازد. رویکرد پژوهشی در این تحقیق، روش آمیخته است. روش پژوهش در بخش کیفی، راهبرد گروه های کانونی و در بخش کمّی، توصیفی- پیمایشی می‌باشد. نمونه آماری در گروه کانونی ...  بیشتر