تأثیر شهرت سازمانی بر نیات رفتاری مشتری در بانک اقتصاد نوین

مهدی حقیقی کفاش؛ سعید صحت؛ محمد اثناعشری؛ مژگان فرهمند ثابت

دوره 6، شماره 11 ، بهمن 1393، ، صفحه 29-47

https://doi.org/10.22067/pmt.v6i11.44304

چکیده
  تحقیق حاضر به بررسی ارتباط بین شهرت سازمانی با نیات رفتاری مشتری در بانک اقتصاد نوین پرداخته است. برای این منظور، از مؤلفه های شناخت ، اعتماد و تعهد، به عنوان متغیرهای میانجی استفاده، و بر این اساس 8 فرضیه تدوین شد. جامعه آماری تحقیق حاضر را مشتریان بانک اقتصاد نوین در شهر تهران که حداقل یک حساب در بانک داشتند، تشکیل می داد. ابزار جمع ...  بیشتر

نفاق مدیریت ارشد و مقاومت کارکنان در برابر تغییر: تبیین نقش میانجی اعتماد به مدیریت ارشد سازمان

مصطفی هادوی نژاد؛ فاطمه عبادی

دوره 6، شماره 12 ، بهمن 1393، ، صفحه 49-71

https://doi.org/10.22067/pmt.v6i12.48103

چکیده
  مسئله مقاومت کارکنان در برابر تغییر و ضرورت شناسایی عوامل اثرگذار در آن به منظور مدیریت آنها، نفش مهمی در مدیریت تحول سازمانی دارد. در پژوهش حاضر به بررسی تأثیر نفاق مدیریت ارشد در مقاومت کارکنان در برابر تغییر، ضمن تبیین نقش اعتماد کارکنان به مدیریت ارشد سازمان پرداخته شده است. به این منظور، نمونه ای 323 نفری از کارکنان سازمان-های ...  بیشتر

شناسایی عوامل موثر بر اعتماد عام گرایانه در سازمان ها (مطالعه موردی : سازمان های دولتی و عمومی شهرستان کاشان)

محمد محمودی میمند؛ علی اصغر شیره پزآرانی؛ میثم نوابی؛ عباس کاظمی بیدگلی

دوره 5، شماره 9 ، آذر 1392، ، صفحه 172-195

https://doi.org/10.22067/pmt.v5i9.28876

چکیده
  اعتماد از عناصر مهم روابط انسانی و زمینه ساز همکاری میان اعضای سازمان است. اعتماد می تواند در حد خاص گرایانه بین شخصی یا درون گروهی باشد و درحد عام گرایانه، تعمیم یافته و مرتبط به کل سازمان باشد. اعتماد خاص گرایانه – عام گرایانه به عنوان یک فرایند تعاملی پیچیده تحت تاثیر عوامل و متغیرهای گوناگون فردی و اجتماعی است که ویژگی های شخصیتی ...  بیشتر

مطالعۀ روابط میان اعتماد، تقابل و احساس تعلق سازمانی با ملاحظه اثر تعدیل گری تعهد سازمانی

صدیقه خورشید؛ حمید رضا یزدانی

دوره 4، شماره 7 ، بهمن 1391، ، صفحه 61-90

https://doi.org/10.22067/pmt.v4i7.19466

چکیده
  هدف این مقاله، بررسی روابط اعتمادکارکنان به سازمان و هنجار تقابل و دوسویگی در سازمان با احساس تعلق سازمانی کارکنان و نیز تحلیل اثر تعدیل گری ابعاد مختلف تعهد سازمانی بر روی این روابط است. تحقیق به شیوه توصیفی از نوع همبستگی انجام شده است. بانک های دولتی شهر کرمان، جامعه آماری این مطالعه را تشکیل دادند که از میان آنها، ابتدا پنج بانک ...  بیشتر

بررسی رابطۀ بین اعتماد به مدیریّت و به اشتراک گذاشتن دانش و نقش میانجی ترس از دست دادن اعتبار و مستند سازی دانش

مصطفی کاظمی؛ یوسف رمضانی

دوره 4، شماره 8 ، مرداد 1391، ، صفحه 107-124

https://doi.org/10.22067/pmt.v4i8.23474

چکیده
  به اشتراک گذاشتن دانش از امور حیاتی برای سازمان هاست و در این میان، اعتماد متقابل بین افراد و به طور خاص اعتماد به مدیریت، عاملی تاثیرگذار در آن مهم است. با توجه به مشهود نبودن رابطه بین اعتماد متقابل و اشتراک دانش، مطالعه حاضر سعی نموده با استفاده از متغیرهای میانجی "ترس از دست دادن اعتبار شخصی فرد" و "مستند سازی دانش"، رابطه میان اعتماد ...  بیشتر

عدالت ادراک شده از احیاء خدماتی و تأثیر آن بر اعتماد مشتریان در شرکت های مسافربری هوایی داخلی

مهدی کاظمی؛ یحیی برید نظیف

دوره 2، شماره 1 بهار و تابستان 1389 ، آذر 1389، ، صفحه 179-202

https://doi.org/10.22067/pmt.v2i3.4263

چکیده
  با توجّه به بروز اجتناب ناپذیر خطا و اشتباهات در ارائۀ خدمات و شکایات متعاقب آن از جانب مشتری، اتّخاذ سیاست‌های مناسب برای رسیدگی به شکایات مشتریان ضروری می نماید. تحقیق حاضر با هدف بررسی تأثیر ادراک عدالت در رسیدگی به شکایات مشتریان شرکت های هواپیمایی، بر رضایت و اعتماد مشتریان نسبت به این شرکت ها انجام شده است.از این رو تعداد 273 ...  بیشتر

نقش بالنده‌سـازی کارکنــــان در بهبود اعتماد متقابل آنان به مدیران

حبیب اله دعائی؛ محمد مهدی فراحی؛ محمد حسین همایونی

دوره 1، شماره 1 بهار و تابستان 1388 ، خرداد 1388، ، صفحه 9-30

https://doi.org/10.22067/pmt.v1i1.2253

چکیده
  شکل‌گیری جوّ اعتماد در سازمان از جمله الزامات موفّقیت سازمان‌ ها در محیط امروز کسب و کار است. در این بین، نقش مدیران منابع انسانی در شکل‌ دهی به فرهنگ و رفتارهای مبتنی‌ بر اعتماد متقابل در سازمان، نقشی مهم و تاثیرگذار است. بنابراین، شناخت چگونگی تاثیر گذاری اقدامات و سیاست‌ های مدیریت منابع انسانی بر شکل‌گیری فرهنگ اعتماد متقابل ...  بیشتر