مقالات
مطالعة پدیدارشناسانة پیش‌آیند‌های موقعیتی مقاومت رفتاری در برابر تغییر سازمانی

مصطفی هادوی نژاد؛ حافظ رمضانی

دوره 8، شماره 16 ، فروردین 1395، صفحه 21-39

https://doi.org/10.22067/pmt.v8i16.58008

چکیده
  هدف از انجام این پژوهش، کاوش پیش‌آیندهای موقعیتی گونه‌های مختلف مقاومت رفتاری در برابر تغییر سازمانی طبق تجارب زیستة مدیران ارشد سازمان‌های دولتی رفسنجان در چارچوب راهبرد پدیدارشناسی تفسیری بود. پژوهش در محدودة نظری رویکرد نگرشی به مقاومت در برابر تغییر انجام شده است. راهبرد پژوهش، پدیدارشناسی تفسیری و مشارکت‌کنندگان در آن مدیران ...  بیشتر

مقالات
بررسی عوامل مؤثر بر بقای شرکت‌های تازه‌وارد (مورد مطالعه: صنایع استان مازندران)

مریم قائدی؛ مهرداد مدهوشی

دوره 8، شماره 16 ، فروردین 1395، صفحه 1-20

https://doi.org/10.22067/pmt.v8i16.58036

چکیده
  هدف از مقاله حاضر، بررسی تأثیر دو مورد از متغیرهای کلان اقتصادی بر بقای شرکت‌ها‌ی تازه‌وارد در صنایع استان مازندران در فاصلۀ سال‌ها‌ی 1364-1394 است. برای جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات از پایگاه دادۀ وزارت صنایع و معادن استان مازندران و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران استفاده شده و با استفاده از رویکرد تجزیه‌وتحلیل تاریخی- رویدادی به ...  بیشتر

مقالات
اثر رهبری تحول‌آفرین و قابل‌اعتماد بر توانمندسازی تیمی: تبیین نقش میانجی سرمایه روانشناختی تیمی

نوری کعب عمیر؛ عبدالزهرا نعامی؛ سید اسماعیل هاشمی شیخ شبانی

دوره 8، شماره 16 ، فروردین 1395، صفحه 40-65

https://doi.org/10.22067/pmt.v8i16.57586

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر رهبری تحول‌آفرین و قابل‌اعتماد بر توانمندسازی تیمی با میانجی‌گری سرمایۀ روانشناختی تیمی، در شرکت توزیع نیروی برق اهواز در سال 1395 انجام گرفت. در این پژوهش پیمایشی، 226 نفر با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای چندمرحله‌ای به‌عنوان نمونۀ پژوهش انتخاب شدند. جهت گردآوری داده‌ها از پرسش‌نامه‌های ...  بیشتر

مقالات
اثر شادکامی بر تاب‌آوری با میانجی‌گری هوش عاطفی و هوش معنوی (مورد مطالعه: خبرنگاران روزنامه‌های کثیرالانتشار تهران)

عباسعلی رستگار؛ بنفشه فتوت؛ سهیلا بورقانی فراهانی؛ پدرام آبدارزاده

دوره 8، شماره 16 ، فروردین 1395، صفحه 66-91

https://doi.org/10.22067/pmt.v8i16.56151

چکیده
  این پژوهش با هدف بررسی اثر شادکامی بر تاب‌آوری خبرنگاران روزنامه‌های کثیرالانتشار تهران با در نظر گرفتن نقش میانجی هوش عاطفی و هوش معنوی انجام گرفت. از نظر روش‌شناسی، پژوهش حاضر کاربردی بوده و از نوع توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه خبرنگاران روزنامه‌های کثیرالانتشار شهر تهران تشکیل می‌دهد که جامعه‌ای ...  بیشتر

مقالات
تأثیر بروز اخلاق حرفه ای کارکنان بر ایجاد تفاهم سازمانی

علی صفری؛ لیلا حجازی؛ سهیلا اعرابی

دوره 8، شماره 16 ، فروردین 1395، صفحه 92-113

https://doi.org/10.22067/pmt.v8i16.54620

چکیده
  هدف از این پژوهش بررسی تأثیر بروز اخلاق حرفهای کارکنان بر ایجاد تفاهم سازمانی در کارکنان دادگستری شهرستان اصفهان است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی - پیمایشی است. جامعه آماری کارکنان دادگستری شهرستان اصفهان و حجم نمونه 212 نفر محاسبه و نمونه‌گیری به روش طبقه‌ای متناسب با حجم جامعه آماری انجام شده است. ابزار جمع‌آوری ...  بیشتر

مقالات
بررسی روابط بین فرهنگ یادگیری و انگیزش با آمادگی برای تغییر سازمانی در شرکت ملّی صنایع پتروشیمی ایران

علی نجفی؛ حمید رحیمیان؛ اکبر باشکوه

دوره 8، شماره 16 ، فروردین 1395، صفحه 114-139

https://doi.org/10.22067/pmt.v8i16.50241

چکیده
  از ویژگی‌ها و الزامات اساسی سازمان‌های نوین، شکل‌گیری آن‌ها بر مبنای یادگیری از یک سو و مواجهه با تغییرات فزاینده از سوی دیگر است. برهمکنش فرهنگ یادگیری و انگیزش برای تغییر سازمانی، نهایتاً سازمان‌ها را برای انطباق با تغییرات شتابنده جهان امروز تجهیز می‌نماید. این مقاله با هدف "تبیین روابط بین فرهنگ یادگیری و انگیزش با آمادگی ...  بیشتر

مقالات
بررسی تأثیر کیفیت خدمات الکترونیکی بر رضایت‌مندی شهروندان در دفاتر اسناد رسمی استان لرستان

مریم حسنوند؛ سعید زرندی

دوره 8، شماره 16 ، فروردین 1395، صفحه 140-166

https://doi.org/10.22067/pmt.v8i16.43286

چکیده
  این پژوهش با هدف بررسی تأثیر کیفیت خدمات الکترونیکی بر رضایت‌مندی شهروندان، در دفاتر اسناد رسمی استان لرستان انجام گرفته است. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی است؛ بدین‌سبب که برای اثبات فرضیه‌های تحقیق، از نظرسنجی با افراد درگیر مسئله استفاده شده است، روش تحقیق، توصیفی - علی است. با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونه‌گیری خوشه‌ای، ...  بیشتر