مقالات
بررسی نقش میانجی رهبری تحول گرا در رابطه بین هوش اخلاقی مدیران و رضایت شغلی کارکنان

مسعود طاهری لاری؛ غلام عباس شکاری؛ علی اعتمادی خواه

دوره 6، شماره 11 ، بهمن 1393، صفحه 48-72

https://doi.org/10.22067/pmt.v6i11.44305

چکیده
  رهبران دارای مسئولیت هستند، پس نیازمند اخلاق می باشند. افرادی که در جایگاهی چون رهبری قرار دارند، می توانند منشاء بسیاری از تغییرات رفتاری شوند؛ و این امر، زمانی بهتر محقق می شود که این رهبران هوش اخلاقی بالایی نیز داشته باشند. از سوی دیگر، در آستانه ورود به هزاره سوم، با وجود رقابت تنگاتنگ موجود، تغییر در شیوه‌های مدیریت و رهبری ...  بیشتر

مقالات
تبیین پیامدهای فلات زدگی شغلی در سازمان

مرجان فیاضی؛ ثریا ضیایی

دوره 6، شماره 11 ، بهمن 1393، صفحه 73-91

https://doi.org/10.22067/pmt.v6i11.32360

چکیده
  هدف از این پژوهش، بررسی فلات زدگی شغلی ادراک شده کتابداران کتابخانه های دانشگاهی کشور و تأثیر آن بر فرسودگی شغلی و تمایل به ترک خدمت آنان است. برای این منظور، اطلاعات جمع آوری شده به صورت تصادفی به دو روش دستی و الکترونیکی از نمونه ای 537 تایی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان می دهد میزان فلات زدگی شغلی (فلات ساختاری و فلات محتوایی)، ...  بیشتر

مقالات
تبیین شایستگی های منابع انسانی در شرکت ملی پتروشیمی ایران

حسن درویش؛ علیرضا موغلی؛ محمد موسوی؛ بلال پناهی

دوره 6، شماره 11 ، بهمن 1393، صفحه 92-111

https://doi.org/10.22067/pmt.v6i11.44306

چکیده
  تحقیق حاضر به تبیین شایستگی های منابع انسانی در شرکت ملی پتروشیمی ایران پرداخته است. پژوهش اخیر از نوع تحقیقات توصیفی- تحلیلی و مطابق با جدیدترین یافته ها در این زمینه می باشد. در این پژوهش، شایستگی های منابع انسانی در شش بعد اصلی (عملگرای معتبر، عامل فرهنگ و تغییر، مدیر استعداد و طراح سازمان، معمار استراتژی، مجری عملیاتی، هم پیمان ...  بیشتر

مقالات
اثر اعتماد درک شده بر وفاداری با تأکید بر نقش واسط تعهد رابطه ی در برون سپاری فعالیت ها در هتل های شهر مشهد

امین جاویدی؛ علی شیرازی

دوره 6، شماره 11 ، بهمن 1393، صفحه 112-130

https://doi.org/10.22067/pmt.v6i11.44307

چکیده
  در محیط تجاری امروز، شرکت ها با هدف افزایش بهره وری، فعالیت های مورد نیاز، اما غیر اصلی خود را به تأمین کنندگان این فعالیت ها واگذار می کنند. در بیشتر تحقیقات برون سپاری، هزینه و سود مالی حاصل، مورد بررسی قرار گرفته، در حالیکه، در این تحقیق نگرشی رفتاری بکار برده شده است. این تحقیق تأثیر اعتماد درک شده را بر وفاداری، از طریق نقش واسط ...  بیشتر

مقالات
تأثیر شهرت سازمانی بر نیات رفتاری مشتری در بانک اقتصاد نوین

مهدی حقیقی کفاش؛ سعید صحت؛ محمد اثناعشری؛ مژگان فرهمند ثابت

دوره 6، شماره 11 ، بهمن 1393، صفحه 29-47

https://doi.org/10.22067/pmt.v6i11.44304

چکیده
  تحقیق حاضر به بررسی ارتباط بین شهرت سازمانی با نیات رفتاری مشتری در بانک اقتصاد نوین پرداخته است. برای این منظور، از مؤلفه های شناخت ، اعتماد و تعهد، به عنوان متغیرهای میانجی استفاده، و بر این اساس 8 فرضیه تدوین شد. جامعه آماری تحقیق حاضر را مشتریان بانک اقتصاد نوین در شهر تهران که حداقل یک حساب در بانک داشتند، تشکیل می داد. ابزار جمع ...  بیشتر

مقالات
اثر سبک رهبری تحول آفرین بر قابلیت یادگیری سازمانی با ملاحظه نقش میانجی هوش سازمانی

صدیقه خورشید؛ عاطفه پاشازاده

دوره 6، شماره 11 ، بهمن 1393، صفحه 1-28

https://doi.org/10.22067/pmt.v6i11.44303

چکیده
  در محیط های به شدت متغیر، متلاطم، غیرقابل پیش بینی و مملو از عدم اطمینان، سازمان ها برای حفظ بقا، تضمین رشد، و کسب موفقیت بایستی از توانش و قابلیت یادگیری مستمر، مولد و خلاق برخوردار باشند تا بتوانند برای همه ذینفعان، بویژه مشتریان، ارزش برتر تولید کنند. توانش و قابلیت یادگیری سازمانی و توسعه مستمر آن، به عوامل متعددی از جمله هوشمندی ...  بیشتر

مقالات
طراحی و تبیین مدل عوامل ادراکی مؤثر بر موفقیت شغلی

محسن جاجرمی زاده؛ طاهره فیضی؛ نرگس عباسی؛ حجت مشتاقیان ابرقویی

دوره 6، شماره 11 ، بهمن 1393، صفحه 131-150

https://doi.org/10.22067/pmt.v6i11.32314

چکیده
  امروزه شغل درونی از شغل بیرونی اهمیت بیشتری یافته است. بر خلاف موفقیت بیرونی در شغل که بر معیارهای عینی و سلسله‌مراتبی تمرکز دارد، شغل درونی برداشت فرد از میزان موفقیت در شغل را مبنا قرار می دهد. در این تحقیق به طراحی الگوی عوامل ادراکی مؤثر بر موفقیت شغلی در شرکتهای خدماتی استان فارس پرداخته شده است. بدین منظور، با مطالعة ادبیات موفقیت ...  بیشتر